DIY - Klädhängare

lördag, maj 05, 2012

Här har vi den. Månadens andra DIY projekt som lite inspiration. Klädhängaren här på bilden är en av de möbler vi gjort (min sambo och jag) som jag är mest nöjd med. Dock har vi mer på gång och mer kommer i maj. Jag gillar den för den är så enkel i sitt uttryck. Känns som en möbel jag inte kommer ledsna på.
Hemma hos oss har den fått sin plats i gästrummet då vi inte har några garderober där. Perfekt för gästerna att hänga upp sina kläder.












För denna möbel har vi använt hyvlat trä som vi har kapat snett i ändarna för att få den rätta lutningen. Vi har satt ihop den med träplugg och trälim. Därefter spacklat och slipat för att få skarvarna släta. Slutligen målat med en vit lackfärg.

Tada, enkelt och stilrent! Önskar er en fin helg och har ni frågor om klädhängaren så skicka ett mail eller lämna en kommentar. Det skulle göra mig så glad.



3 comments:

  1. Karin Letterblad5 maj 2012 kl. 17:49

    Har du gått och blivit möbelsnickare, Mette?! Fin klädhängare :-)
    kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hej Karin, ja nästan i alla fall, jag och sambon :)
    Massor med idéer har kommit med köpet av huset. Så det kommer mera. Hoppas allt är bra med dig.

    Kram Mette

    SvaraRadera
  3. Luftig & stilren. Perfekt för den lilla bostaden när man inte vill överbelamra med möbler som stjäl yta! Less is more :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MAKE-LIVING All rights reserved © Blog Milk Design Powered by Blogger