DIY med kärlek

lördag, december 03, 2011

Hoppas att ni alla har det fint där hemma. Bara för att det är helg tycker jag vi lyxar till det med två stycken DIY projekt idag. Först ut är den enkla badrumsspegeln här hemma, som nu har fått en ram. Ramen är gjord efter de mått som den befintliga spegeln hade, och är dörrfoder i furu som vi limmat ihop och sedan målat.
Då badrummet behövde lite kärlek, så kunde jag inte motstå att skapa något liknande jag sett på Walther & Co, se bilden nedan. Vet inte vad deras hjärta på bilden består av, men jag har använt mig av ståltråd som är lätt att forma. Trädde flirtkulor på ståltråden och formade den sedan till ett hjärta och fäste ändarna tillsammans med två öglor. Därefter sprejmålade jag med vit färg två gånger. Sprejmåla är verkligen min grej *ler*.



Foto: Lånat från Walther & Co


Två gör det själv projekt som var lätta! Enjoy my friends!

0 comments:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MAKE-LIVING All rights reserved © Blog Milk Design Powered by Blogger